fredag 2. april 2010

I går var skulle vi på Tivoli, jeg, ungene, Marit, Linn og Andreas. Vi tok bussen slik at vi var der litt før tolv, men når vi kom dit oppdaget vi at det ikke åpnet før kl 14.00. Ingen som hadde tenkt på å se på tidene før vi gikk. Så da tok vi turen bort i nygårsparken og så på endene. Malika og "lille" Andreas syntes det var morsomt å prøvde å mate endene med blader. Det var noen fine broer på andre siden av vannet som jeg klarte å overbevise de andre om at vi ville gå over. Plutselig fant vi Vil vite senteret, ingen av oss visste at det var der. Så siden vi hadde to timer å vente tok vi turen inn der. Ble litt overasket over prisen, men siden Andreas hadde veldig lyst til å gå inn ( og det var kaldt ute) gikk vi der likevel. Malika var ikke særlig interesert i tingene som var der, hun har liksom ikke roen til å finne ut hva som skjer før hun løper vekk. Er ikke lett å ha henne med noe sted når hun bare stikker av. Virker som hun forventer at jeg skal komme etter henne også, så når hun da ikke ser meg får hun helt panikk. De to Andreasene syntes det var kjekt, selv om "lille" Andreas er yngre en Malika.

Andreas kjører politi motorsykkel.


Litt over to gikk vi på Tivoli og det passet frøkenen her mye bedre.

Virker som hun ikke ligner på sin mor der. Det var veldig trist at hun var forliten til å ta ali baba karusellen. Så der kan Marit gled seg til å snart få sleskap. Andreas nekter plent å gå opp i den. Han kjørte radio bil med matit.  Jeg fikk nesten kjøre men før jeg var kommet igang lurte Marit ( som passet Malika) på om vi ikke kunne bytte slik at hun kjørte en gang til.  Når vi skulle gå var selvfølgelig ikke Tivoli prinsenssen klar til å gå hjem. Vi skulle spise middag hos mamma og de og vi var forsinket. Så vi fortet oss opp til buss stoppet på danmarkplass, som ikke var der lenger p.g.a. bybanen. Vi fant ikke bussen og gikk med ungene ned til bystasjonen.

Ingen kommentarer: