mandag 14. september 2009

Kylling i mangochutney;

Kylling i mangochutney;

2-3 kylllingfileer i biter
1-2 pakker fløte
champingnon
løk
lomper
mangochutney
grønnsaksbuljong
chili
salt og pepper
Yasminris! - viktig!

Stek kyllingbitene og så soppen ( i skiver blir best) og ha de så oppi ei gryte. Hell oppi 1-2 bokser matfløte (ettersom hvor mye saus du vil ha) og en spiseskje med mangochutney . Hakk opp løk og chili og putt oppi gryta. Løs opp buljongen i 1-2 desiliter med vann og vland det inn med resten. La det koke noen minutter. Smak til med salt og pepper.

Kok ordentlig yasmin ris i 20-30 min så den blir klissete og god:) Jeg hater onkel bens ris og liknende... Den blir best om du kan putte den i en bolle og når du snur den på hodet ramler ikke risen fra hverandre..

Til slutt tar du en stekepanne og fyller den med mye olje. Ha på sterkest mulig varme. Putt i en og en lefse bare noen få sekunder. De blir fort stekt! Jeg pleier å bruke de tacolefsene med jalapeno og chili.

Tilslutt kan du lage en god salat med ananas i. Det gjør seg veldig godt med noe søtt ved siden av;)


Jeg har ingen eksakte mål, da jeg pleier å smake den til og har ikke ro i sjela til å drive å måle opp alt...



Alternativ:

Gjør akkurat som ovenfor, bare hell innholdet i gryta i en ildfast form og strø ost over. La den gratinere i ovnen på ca 200 grader til osten blir gyllen.. også utrolig godt;)

Fant oppskriften på dinbsaby. Så denne skal jeg ha til middag en dag i denne uken. I dag skal vi grille. Må jo benytte anldeningen nå når det er fint vær.
I kveld skal jeg lage meny for hele uken sånn at jeg vet hva jeg trenger på butikken. I dag hadde jeg jo ingenting av det jeg trengte.

Hele familien syntes dette var kjempegodt :D Så denne skal jeg lage flere ganger.

Ingen kommentarer: